Thursday 10 November 2016

AKTIVITI AKTIVITI MENARIK DI NEGERI SABAH



Memang best kalau menyelam untuk aktiviti snorkeling di Pulau Sapi. Oh ya, jangan lupa beli roti siap-siap dari jeti untuk beri makan kepada ikan-ikan di sini. Memang jinak dan cantik ikan dia di sini. Keadaan di Pulau Sapi ini memang agak ramai dengan orang time-time cuti sekolah dan weekend.




Bagi yang nak mencuba dan belajar cara cara kehidupan etnik-etnik dan kaum di Sabah, boleh singgah di Mari Mari Cultural Vilage. 




Dan kalau nak aktiviti yang lagi mencabar, saya cadangkan untuk mencuba parasailing. Memang best tahap maksimum parasailing kat sini sebab bermula di tengah-tengah lautan dan siap kena celup lagi dalam air bila bot berhenti. Tak seperti di tempat lain seperti di Port Dickson, yang mana parasailing dia bermula dari tepi pantai.




Membeli mutiara dan ikan Masin di Pasar Filipina/ Pasar Kraftangan

Barangan kraftangan di sini memang murah dan banyak pilihan. Kalau membeli produk hasil laut memang Pasar Filipina tempat yang menarik di Kota Kinabalu untuk kita datang.

Sesuai kalau nak membeli cenderahati untuk keluarga di rumah. Kalau untuk kanak-kanak perempuan, gelang-gelang mutiara yang cantik-cantik dan murah memang sesuai untuk mereka. Banyak pilihan.








No comments:

Post a Comment